Zdrowe przekąski dla dzieci do szkoły

27-06-2019

Czy zastanawialiście się kiedyś, co można spakować dziecku do szkoły z czystym sumieniem? Czym zastąpić słodycze, chipsy i słodkie napoje? Odpowiedzią na to są zdrowe przekąski dla dzieci. Jak wszyscy wiemy, zdrowe odżywianie jest podstawą prawidłowego rozwoju podczas dorastania, ale czym właściwie jest to „zdrowe odżywianie”? Przede wszystkim jest to dieta odpowiednio zbilansowana, bogata w białko i zdrowe tłuszcze, witaminy czy minerały. Dorastające dzieci często mają ochotę coś przekąsić między posiłkami. Jednak wiele pakowanych przekąsek dla dzieci jest niezwykle niezdrowych. Często są pełne rafinowanej mąki, słodzików i innych sztucznych składników. Czas na przekąskę to świetna okazja, aby wkraść dodatkowe składniki odżywcze do diety Twojego dziecka. Zamiast wysoko przetworzonych przekąsek, napełniaj brzuszek dziecka pełnowartościową żywnością, która zapewni mu energię i dostarczy potrzebnych składników odżywczych.

 

Oto lista przyjaznych dzieciom przekąsek, które są zarówno zdrowe, jak i smaczne.

Ułatw swoje życie i miej zawsze przygotowane zdrowe przekąski. Dzięki temu unikniesz kupowania przez dzieci pączków czy batonów, które pełne są rafinowanego cukru.

 

1. Hummus i surowa marchewka pokrojona w paski

Marchew to zawsze zdrowa alternatywa dla słodyczy. Hummus jest bardzo łatwy w przygotowaniu i za każdym razem pokonuje te, kupowane w sklepie. To gęsta, kremowa pasta z ciecierzycy, która zawiera błonnik, kwas foliowy i mnóstwo przeciwutleniaczy.

 

2. Orzechy

Orzechy są doskonałym źródłem zdrowych tłuszczów, błonnika i przeciwutleniaczy. Są to bardzo ważne składniki, dla wspierania organizmu dziecka podczas wzrostu.

 

3. Popcorn

Zamiast chipsów czy chrupek, zaproponuj maluchowi popcorn wykonany przez Ciebie. Nie będzie on niezdrowy, jeśli nie utopisz go w zbędnych dodatkach. W przypadku mniejszych dzieci należy zachować ostrożność, aby uniknąć zadławienia.

 

4. Banan z masłem orzechowym

Pokrój banana w drobne plastry i posmaruj każdy z kawałków masłem orzechowym bez cukru. Te produkty zapewniają równowagę węglowodanów, białka i tłuszczu.

 

Pamiętaj, aby nie kupować masła orzechowego z dodatkiem cukru lub oleju palmowego.

 

5.Jogurt

Jogurt o wspaniały pomysł na zdrową przekąskę dla dzieci. To źródło białka i wapnia, które są niezwykle ważne dla rozwoju kośćca u dzieci. Ponadto wiele jogurtów zawiera żywe kultury bakterii, które wpływają bardzo korzystnie na układ pokarmowy.

 

6. Koktajl owocowy

Koktajl owocowy to świetna koncepcja na przemycenie dzieciom dużej ilości wartościowych składników odżywczych. Możesz także dodać warzywo do takiego napoju. Dziecko nawet tego nie zauważy, ze względu na fruktozę z owoców.

 

8. Papryka z guacamole

To rodzaj ogórków, które sfermentowały w roztworze z wody i soli. Są bogate w witaminę K, bakterie probiotyczne i świetnie wpływają na całe funkcjonowanie układu trawiennego.

 

8. Papryka z guacamole

Papryka jest naturalnie słodka i wysoce odżywcza. Stanowi dobre źródło błonnika, witaminy C i karotenoidów. Karotenoidy są związkami roślinnymi o wielu korzyściach zdrowotnych, w tym wspierających wzrok.